Nieuwsbrief
T
F

Torino Film Lab: masterclass audience design

90 min, i.s.m. Vlaams Audiovisueel Fonds

Voorstelling:

Fri 20.03 18:00 tot 19:30

ticket: gratis
RESERVEER

MASTERCLASS AUDIENCE DESIGN
Smart Thinking for Smart Audiences

Voor de tweede keer hosten VAF en KASK een opleiding van het gerenommeerde Torino Film Lab. Op vrijdag 20 maart staat het team van Torino Film Lab klaar om Vlaamse audiovisuele professionals en studenten in te wijden in de geheimen van het nagenoeg onontgonnen terrein van Audience Design.

Centraal staat het overstijgen van de traditionele creative film marketing met publieksstrategieën, waarbij een vroeg publieksbewustzijn en een doordacht publieksengagement noodzakelijk zijn. Juan Morali en Nicolò Gallio, bekenden binnen het TFL programma, illustreren aan de hand van concepten, projecten en concrete voorbeelden.

Wat is Audience Design (niet)?

De noodzaak van Audience Design | nieuwe tendensen in de audiovisuele praktijk & veranderend publieksgedrag

Aspecten van publieksengagement | concrete case studies (blockbusters vs Europese low budget indie films)
“Intensity and Scale”: Transformers en Prometheus;
“Interaction and Co-creation": Iron Sky en The Cosmonaut;
“Tone and Pace”: Gone Girl (digital campaign + River of Secrets platform) en The Most Northern Place interactive documentary;
“Immersion and Gamification”: Why So Serious?
“Pertinence and Consistency”
...

De toekomst voor Audience Design

Deze masterclass wil een open platform zijn en moedigt ook tijdens de sessie discussie op elk moment aan, maar ook na de sessie is er ruimte voor vragen tijdens de Q&A.

Smart Thinking for Smart Audiences vindt plaats op vrijdag 20 maart in KASKcinema, Gent. Na de infosessie is er de mogelijkheid tot even napraten bij een glas.

Deelnemen is gratis en inschrijven kan door naam, functie en contactgegevens te mailen naar Leen Vanderschueren, voor donderdag 12 maart 2015.